نگاهی به زندگی دیوانه‌ترین دروازبان جهان 

ببینید | عقرب درون دروازه 

تصاویری هست که از خاطره ذهنی هیچ فوتبال‌دوستی پاک نمی‌شود و رنه هیگوئیتا دروازه‌بان پیشین تیم ملی کلمبیا سهم بالایی در این خاطرات دارد. از دریبلی که از روژه میلا خورد و دروازه‌اش گشوده شد گرفته تا آن ضربه دیوانه‌وار دفع توپ در بازی انگلیس که به ضربه «عقرب» شهره شد و در تاریخ فوتبال جهان به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۴۲۲۱۳۶
تعداد بازدید : 108

هیگوئیتا بیرون از زمین هم کارهایی کرده است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. همین امروز 28 سال  از آن ضربه عجیب می‌گذرد و دوباره نام او را به سر زبان‌ها انداخته است. در کلمبیا به او «ال لوچو» می‌گویند معنی‌اش برای کسی که چندان با زبان اسپانیولی هم آشنا نباشد قابل حدس است، یعنی «دیوانه».

هیگوئیتا کودکی سختی داشت و برای امرار معاش مجبور شد روزنامه بفروشد یا هر کاری که در توانش بود را انجام بدهد. با این حال، سال‌ها بعد توانست پیشرفت کند چون وارد دنیای فوتبال شد.

او در دوران ورزشی‌اش ۴۴ گل به ثمر رساند. ۳۷ گل را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرد و هفت گل دیگرش از روی ضربه آزاد به ثمر رسید. با این حال علاقه‌اش به خروج از دروازه باعث شد یک گل مضحک برابر کامرون در جام جهانی ایتالیا دریافت کند.

با این حال در زندگی دروازه‌بان کلمبیایی اتفاقات بدتری رخ داد. او در سال ۱۹۹۳ به خاطر وساطت برای بچه دزدی شش ماه را در زندان سپری کرد. این اتفاق یکی از رسوایی‌های بزرگ کشورش محسوب می‌شد.

دروازه‌بان کلمبیایی پس از گذارندن محکومیتش به میادین بازگشت و دوباره با پیراهن تیم ملی بازی کرد. در طول بازیگری‌اش دوره کوتاهی در وایادولید در کنار والدراما بازی کرد. هیگوئیتا آخرین بار هم به خاطر مثبت اعلام شدن دوپینگش در رابطه با مصرف کوکایین خبر ساز شد.
 
•         در یکی از مشهورترین ریسک‌های او در جام جهانی ۱۹۹۰ مقابل کامرون روژه میلا توپ را از او ربود و با به ثمر رساندن گل کلمبیا را حذف کرد. 
•         در سال 1991 رسانه‌های کلمبیایی او را به رابطه داشتن با پابلو اسکوبار، قاچاقچی بزرگ مواد مخدر متهم کردند.
•         حرکت دفع توپ او در بازی با انگلیس در رای‌گیری فیفا  در تابستان سال ۲۰۰۸ به عنوان زیباترین حرکت تاریخ فوتبال انتخاب شد.
•         او در دوران ورزشی‌اش ۴۴ گل به ثمر رساند. ۳۷ گل را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرد و هفت گل دیگرش از روی ضربه آزاد به ثمر رسید.
•         در سال 1993 به دلیل واسطه‌گری در یک فقره آدم‌ربایی به 6 ماه زندان محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها